De ce am ales limba coreeana?!

Avand in vedere ca astazi este o zi aniversara (blogul implineste 5 anisori) am ales sa impartasesc cu voi o parte dintre gandurile mele.

Totul a inceput cu provocarea lectorului care ne-a pus intrebarea „De ce ati ales limba coreeana?” A urmat o provocare care a constat in redactarea unui eseu in care sa dam raspunsul acestei intrebari. Dupa un brainstorming (indelungat) :)) am inceput sa imi astern gandurile in scris. Acesta este raspunsul meu:

Probabil limita de spatiu impusa nu este de ajuns pentru a exprima ceea ce simt atunci cand ma gandesc la Coreea. Cum intrebarea “De ce am ales limba coreeana?” implica un set de argumente, am sa incep cum cred eu ca e mai bine: cu povestea mea. Raspunsul, sunt sigura ca va veni de la sine.
Ca in cazul multora, pasiunea mea a inceput cu o drama istorica, mai exact cu “Dae Jang Geum” . Nu sunt sigura ce mi-a atras atentia prima data la acest serial, dar stiu ca am fost fascinata de absolut tot: portul coreean (hanbok), cultura, traditiile…atunci am trait un sentiment pe care nici acum nu stiu cum sa-l explic, sentiment ce revine ori de cate ori aud pronuntandu-se vreun cuvant care are legatura cu Coreea.
Un lucru este cert: dupa ce am vizionat un episod din acea drama eram nerabdatoare sa descopar tainele culturii coreene. Din pacate, am constatat faptul ca nu erau prea multe persoane in Romania care sa imi ofere informatiile necesare. Bucuria de a impartasi cu altii pasiunea mea, dar si dorinta de a promova cultura coreeana, m-au determinat sa creez un blog. Vedeam ca pe zi ce trece sunt din ce in ce mai multe persoane pasionate de Coreea; unii imi cereau sa postez din ce in ce mai des, altii ma felicitau pentru munca pe care o depuneam aproape zilnic pentru intretinerea blogului. Ceea ce ma facea fericita era chiar si un simplu “multumesc”!               Astfel am trecut la nivelul urmator. In urma participarii la un concurs international cu blogul personal, am inceput sa interactionez cu persoane din Coreea stabilite in Romania. Atunci am aflat mai multe despre ceea ce ii defineste pe coreeni. Unul dintre cele mai importante lucruri pe care l-am invatat (pe langa grija si respectul pe care trebuie sa il ai fata de proprii parinti si fata de aproape) a fost faptul ca “niciodata nu trebuie sa faci promisiuni, pe care nu le poti indeplini”. De ce mi se pare important acest lucru?! Deoarece aceasta fraza scoate in evidenta cateva calitati importante: onestitate, sinceritate, omenie, intr-ajutorare. Nu trebuie sa ii deziluzionam pe cei din jur! Totul sta in puterea cuvantului, care in ziua de astazi cantareste destul de greu in societate…In primavara anului trecut am participat la un alt concurs international: “To me Korea is…”. Pe scurt, 900 de persoane din toata lumea, pasionate de cultura coreeana au raspuns afirmativ provocarii lansate de Ministerul Coreei de Sud. Au fost 100 de castigatori, eu fiind unul dintre acestia. Astfel am avut ocazia de a fi invitata de catre ambasadorul Coreei de Sud din Romania la un Festival de Cultura Coreeana, motivul fiind unul care m-a surprins: proiectarea filmului cu care am participat la concursul “To me Korea is…”.

In prezent sunt blogger (de 5 ani), voluntar la diverse organizatii care promoveaza cultura coreeana in Romania si, cel mai important, studenta la limba coreeana!
Revenind de unde am inceput, de ce am ales limba coreeana? Deoarece aceasta reprezinta o punte intre mine si Coreea! ^^

Intrebarea mea pentru voi acum este: de ce ati ales Coreea? (Ce v-a facut sa va indragostiti de Coreea?)

4 gânduri despre &8222;De ce am ales limba coreeana?!&8221;

  1. ecoarta zice:

    La multi ani de blog! Recunosc sincer, Coreea era, pentru mine, ceva asemanator cu China, probabil o provincie, habar n-am! Si asta pana am descoperit filmele! Atunci m-am pus pe citit si mi-am descoperit rusinoasa ignoranta. Asa am gasit un popor absolut admirabil, cu o cultura impresionanta, cu o istorie fascinanta, demna de toata admiratia! Te felicit pentru tot ce faci si iti doresc mult noroc in demersul tau cultural si nu numai!

  2. LD zice:

    La mulți ani! Blogul tău să ”crească” mare și să fie alături de noi și mult timp de-a cum înainte. Mulțumesc pentru munca pe care ai depus-o și ai împărtășit-o cu noi privitorii. Multă sănătate, putere și iubire, iar pasiunea pe care o ai să te motiveze și pe mai departe.O primăvară frumoasă!

Lasă un răspuns

